آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آره گواهينامه ISO براي هر شركتي با درآمد سالانه 250،000 پوند مناسب است.

گواهينامه ISO براي چه مدت معتبر است؟

هر ارائه دهنده متفاوت است. در اينجا در خدمات كيفيت ISO ، گواهينامه‌هاي ما به مدت يك سال معتبر هستند و براي اطمينان از تطابق شما با آن ، از بازرسي‌هاي مجدد سالانه براي بازآزمايي مجدد استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين ، ما همچنين بازديدهاي پشتيباني سالانه را ارائه مي‌دهيم تا در هر زمينه‌اي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيد ، پشتيباني بيشتري از شما ارائه دهيم. بنابراين عدم احراز هويت مجدد نادر است.

 

ما اعتقاد داريم كه بلوغ كامل يك سيستم مديريتي حدود سه سال طول مي‌كشد و در اين مرحله ، بيش از 90? از مشتريان به ارزشي كه سيستم مديريتي آن‌ها فراهم مي‌كند ، پي مي‌برند.

آيا راهي وجود دارد كه قبل از تعهد به صدور گواهينامه كامل ، گواهينامه خود را تجربه كنيم؟

بله ، مي‌توانيد ايده بهتري از گواهينامه ISO توسط:

 

آموزش ISO: شما خواهيد آموخت كه چگونه يك سيستم مديريتيم effectiveثر را به‌طور كامل پياده سازي و حفظ كنيد. در اينجا بيشتر بدانيد

مشاوره ايزو: ما مي‌توانيم با استفاده از آناليز GAP ، تعيين كنيم اكنون كجا هستيد و كجا بايد به انطباق برسيد. در طول انتصاب خود ، از مشاوره و مشاوره مشاوران ما بهره مند خواهيد شد. درخواست نقل قول.

چگونه مي‌توانيد از من در طي مراحل پشتيباني كنيد؟

ما به خاطر پشتيباني ما از ارزيابي اوليه تا صدور گواهينامه ISO و فراتر از آن ، به خود افتخار مي‌كنيم.

 

ما به همان اندازه كه نياز داريد پشتيباني مي‌كنيم:

 

مدير حساب تعيين شده: به شما يك مدير حساب اختصاص داده مي‌شود كه آماده است تا با هر گونه س questionsآل در مورد عملكرد روزمره استاندارد مديريت شما از شما پشتيباني كند.

دسترسي به منطقه مشتري ما: شما اطلاعات زيادي را در منطقه مشتري ما پيدا خواهيد كرد كه شامل فرم‌ها ، الگوها و يادداشت‌هاي راهنما مي‌باشد كه شامل وبينارها و دروس ويدئويي است.

بازديدهاي پشتيباني سالانه: بازديدهاي پشتيباني سالانه ما براي پشتيباني اضافي در مناطقي است كه از كمترين اعتماد به نفس برخوردار هستيد ، فراهم مي‌كند ، خواه اين اطمينان از انطباق شما با مميزي پس از اعتباربخشي مجدد داشته باشد و يا براي مديريت جلسه بررسي مديريت به كمك نياز داريد. اين بازديدها كاملاً انعطاف‌پذير بوده و شمارا به اطمينان از اطمينان از عملكرد روزمره سيستم مديريت خود هدايت مي‌كند.

آموزش ISO: همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. اين كه آيا مي‌خواهيد در مورد هر يك از موارد جداگانه ياد بگيريد يا جنبه خاصي را بهتر درك مي‌كنيد ، ما آموزش حضوري و آنلاين را متناسب با سبك‌هاي مختلف يادگيري ارائه مي‌دهيم يك دوره را اينجا بخوانيد.

مشاوره ايزو: اگر احساس مي‌كنيد از پشتيباني بيشتري بهره مند مي‌شويد ، ما همچنين مشاوره ايزوي سفارشي را ارائه مي‌دهيم. همانند بازديدهاي پشتيباني سالانه ، اين روزهاي مشاوره توسط شما هدايت مي‌شود و مي‌تواند موضوعات مختلفي را پوشش دهد ، به‌عنوان‌مثال ، شما ممكن است بخواهيد دستگاه‌هاي موجود خود را بهبود ببخشيد ، نياز به پشتيباني بيشتري با سيستم حسابرسي خود داشته باشيد يا ديگر داخلي نداريد مهارت شما براي كار كردن با يك سيستم مديريتي به هر دليلي ، ما مي‌توانيم كمك كنيم.

آيا شما آموزش مي‌دهيد؟

آره همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. خواه در حال پياده سازي باشيد يا از قبل درگير كار روزانه سيستم مديريت خود باشيد ، چيز جديدي براي يادگيري خواهيد داشت.

 

چه در كلاس ، چه بصورت آنلاين و چه در محيط ، ما روشهاي متنوعي براي آموزش متناسب با نيازهاي فردي يادگيري ارائه مي‌دهيم. در اينجا بيشتر بدانيد

ما قبلاً گواهينامه ISO داريم. آيا مي‌توانيم گواهينامه خود را به شما منتقل كنيم؟

آره براي كسب اطلاعات بيشتر كافي است با تيم ما تماس بگيريد.

 

همچنين مي‌توانيد در مورد چگونگي انتقال اتاق بازرگاني Black Country ، گواهينامه خود را به ما در مطالعه موردي ما بخوانيد.

ما قبلاً CHAS و Safe Contractor دريافت كرده‌ايم - چرا به گواهينامه ISO 45001 نياز داريم؟

استاندارد ISO 45001 از كل سيستم مديريت بهداشت و ايمني براي شركت پشتيباني مي‌كند. اين‌يك چارچوب براي مديريت سيستم ايمني و بهداشت به‌عنوان يك شركت ، ازجمله كار در داخل و خارج از سايت است. شركت‌هايي كه به‌طور مشترك سيستم ISO 45001 را با CHAS يا Safe Contractor اداره مي‌كنند ، مديريت بهداشت عمومي و ايمني كاركنان ، بازديد كنندگان و مشتريان خود را بسيار آسان‌تر مي‌كنند. اين شركت مجاز است هر جنبه‌اي از فعاليت‌هاي خود را كه ممكن است خطرات بهداشتي و ايمني را به همراه داشته باشد به هم پيوند دهد.

 

در اينجا مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در مورد ISO 45001 كسب كنيد.

ايمني در شهرهاي هوشمند

ايمني شهر هوشمند موضوعي است كه در پروژه هاي در حال اجراي شهرهاي هوشمند در سرتاسر جهان ذهن متخصصين حوزه امنيت را درگير كرده است. در واقع نوع سكونت انسان در دهه هاي آينده دستخوش تغييرات بسياري خواهد شد و هوشمند سازي شهرها يك موضوع كاملا اجتناب ناپذير به حساب مي آيد. از نظر آماري جمعيت شهرها در سرتاسر جهان به سرعت در حال گسترش است و انتظار مي رود جمعيت كره زمين تا سال 2040 رشد 1.56 ميليارد نفري داشته باشد. با افزايش تعداد افراد ساكن  در شهرها، توانايي ايمن نگه داشتن همه افراد يك چالش فزاينده براي سيستم هاي مديريت شهري محسوب مي شود.

به همين دليل است كه شركت هاي فناوري در حال توليد محصولات و راه حل هايي با در نظر گرفتن اين شهرهاي آينده نگرانه هستند، زيرا واقعيت نزديكتر از آن است كه شما تصور مي كنيد. راه حل هايي كه مي توانند به مراقبت از اماكن عمومي و به اشتراك گذاشتن داده هاي بسيار دقيق به كارمندان و مسئولان شهري كمك كنند و شهرهاي هوشمند را قادر مي سازد تا تجربه و ايمني افراد ساكن در آنجا را بهبود ببخشند.

مباني اصلي كه زيربناي شهرهاي هوشمند را تشكيل مي دهند مبتني بر تكنولوژي هاي 5G ، هوش مصنوعي (AI) ، اينترنت اشيا (IoT) و ابر است. همه اين موارد به يك اندازه مهم است و اين فناوري ها در كنار هم مقامات شهري را قادر مي سازند تا بينش دقيق تري را نسبت به گذشته جمع آوري كنند و تجزيه و تحليل داده ها را در تصميم سازي آينده خود دخيل كنند. همچنين براي ايمني عمومي ، وجود اينترنت اشيا و سيستم هاي ابري يكي از بزرگترين عوامل براي بهبود كيفيت زندگي براي شهروندان خواهد بود.

در چند دهه گذشته ايده شهرهاي هوشمند راه طولاني را طي كرده اند، اما براي ايجاد ايمن يك شهر هوشمند ، آگاهي از موقعيت در زمان واقعي و همكاري بين سازمان ها، زمينه هايي بسيار مهم است كه بايد به عنوان يك اولويت توسعه يابند. ايمني شهر هوشمند در نهايت به معني استفاده از تكنولوژي هاي مبتني بر هوش مصنوعي براي ارتقا امنيت زندگي شهروندان ساكن در شهرهاي آينده است.

 دوربين هاي مدار بسته نوآورانه با اينترنت اشيا يكپارچه

مكان هاي عمومي بايد ايمن باشند ، چه پارك هايي با فضاي باز ، مراكز خريد يا جاده هاي اصلي شهرها . از رانندگان خطرناك گرفته تا حملات تروريستي ، جرايم كوچك در خيابان ها تا سرقت هاي بانكي با مشخصات بالا از جمله مواردي است كه مي تواند امنيت در فضاهاي گوناگون شهري را خدشه دار كند. در همين راستا دوربين هاي نظارتي نوآورانه با فناوري هاي اينترنت اشيا و ابري يكپارچه مي توانند به نوعي كمك كنند تا سريعتر نسبت به اين خطرات واكنش نشان داده و حتي در برخي موارد از جدي ترين حوادث جلوگيري شود.

متاسفانه در حال حاضر بسياري از سيستم هاي ايمني موجود در شهرها به شدت قديمي هستند و در بعضي جاها به فناوري فرسوده مانند دوربين هاي نظارت تصويري متكي هستند چرا كه بسياري از اين تكنولوژي ها  به جاي استفاده از مزاياي  تكنولوژي هاي امنيتي مبتني بر فضاهاي ابري از سيستم هاي داخلي استفاده مي كنند.

برنامه نويسي هوشمند براي ارائه بينش بيشتر

اين موضوعات اگرچه امروزه مشكلي اساسي ايجاد نمي كند ، اما به روزرساني امنيتي در آينده نزديك براي دولت ها و شوراها چالش برانگيزتر خواهد بود چرا كه تغيير هر دوربين مداربسته در يك شهر اقدامي عظيم است ، اما به نوبه خود ، انجام اين كار همه دوربين ها را قادر مي سازد تا به يك سيستم ابري يكپارچه متصل شوند ، و اطلاعات دقيق تري را فراهم مي كند كه مي تواند توسط برنامه نويسي هوشمند تجزيه و تحليل شود تا بينش بيشتري نسبت به آنچه در شهرها اتفاق مي افتد به مديران تصميم گير ارائه دهد.

همچنين اين نكته نيز حائز اهميت است كه فن آوري هاي فيزيكي كه در حال حاضر در بيشتر مناطق شهري وجود دارد فاقد رابط اتصال هوشمند ، قابليت همكاري و يكپارچه سازي مورد نياز شهرهاي هوشمند هستند. اين نكته را فراموش نكنيد : استفاده از فناوري هاي ديجيتال يك موضوع لوكس نيست بلكه يك ضرورت براي شهرهاي هوشمند آينده است.  هايك ويژن    

سيستم هاي نظارت شهر هوشمند

اين سيستم ها افراد فعال در يك تيم نظارتي را قادر مي سازد تا داده ها را از منابع مختلف در سطح شهر در زمان واقعي جمع آوري كنند و به محض وقوع از حوادث مطلع شوند. همچنين افزايش ارتباط و همكاري تضمين مي كند كه همه تيم هايي كه بايد از يك وضعيت مطلع شوند فوراً مطلع شوند.

به عنوان مثال ، يك سيستم نظارت هوشمند مي تواند زمان وقوع يك حادثه جاده اي را تشخيص دهد. اين نه تنها مي تواند نزديكترين آمبولانس را براي حضور در محل ، بلكه همچنين پليس محلي را براي اعزام افسران آگاه كند. يك سيستم پيشرفته كه مي تواند انحرافات جاده اي را تشخيص دهد و درعين حال مي تواند بلافاصله جاده هاي اطراف حادثه را ببندد و ترافيك را به مسيرهاي ديگر هدايت كند ، همه وسايل نقليه درحال عبور را در هدايت كند و از تجمع وسايل نقليه جلوگيري كند. نصب دوربين مدار بسته

كاملا واضح است كه بدون سيستم هاي ديجيتال ، تجزيه و تحليل الگوهاي حركات وسيله نقليه براي رفع مشكلات ازدحام ممكن است به خطر بيفتد . همچنين اين سيستم ها توانايي ايجاد نقشه هايي از مناطق جرم خيز در زمان واقعي را ممكن مي كنند و تجزيه و تحليل داده ها باعث مي شود كه پليس پيش بيني و مديريت موثرتر جمعيت راعملياتي كند. بنابراين كاملا واضح است كه شكل و ساختار پليس براي ايمني شهر هوشمند كاملا با آنچه كه امروز ما تجربه مي كنيم متفاوت خواهد بود.

فناوري هاي مبتني بر ابر

فناوري هاي مبتني بر ابر قابليت همكاري، مقياس پذيري و اتوماسيون را براي غلبه بر محدوديت هاي سيستم هاي امنيتي سنتي فراهم مي كنند. با استفاده از اين فناوري ، شهرهاي هوشمند مي توانند معماري سيستم هاي كاملاً باز را ايجاد كنند كه قابليت همكاري با سيستم هاي محلي و ساير سيستم هاي كلان متمركز مديريت شهري را فراهم مي كند.      تي وي تي

هوش مصنوعي ايجاد شده در سيستم هاي ابري نه تنها مي تواند با توجه به پيشرفت فناوري با گذشت زمان ، بينش بيشتري را براي انسان فراهم كند ، بلكه مي تواند با حداقل سرمايه گذاري در زيرساخت ها از هدر رفت سرمايه نيز جلوگيري كند.

نظارت هوشمند در دنياي واقعي

بگذاريد اين مورد را به ذكر يك مثال ادامه دهيم. در حال حاضر جمعيت مكزيكو سيتي تقريباً 9 ميليون نفر است ، اما اگر كل منطقه شهري در اين ناحيه را در نظر بگيريد ، اين تعداد به شدت افزايش مي يابد و به بيش از 21 ميليون نفر مي رسد. اين موضوع مكزيكو سيتي را به يكي از بزرگترين شهرهاي كره زمين تبديل مي كند. هفت سال پيش ، اين شهر براي اولين بار ابتكار عمل خود را در “شهر ايمن” ارائه داد و از آن زمان تاكنون در حال توسعه روش هاي جديدتر و هوشمندانه تري براي حفظ امنيت شهروندان خود است. براي مثال ، ابتكار عمل امنيتي مبتني بر ابر تأثير بسزايي در افزايش ايمني شهروندان اين شهر داشته است و  طي سه سال گذشته ، مكزيكو سيتي 58000 دوربين نظارت تصويري جديد در سراسر شهر، در فضاهاي عمومي و حمل و نقل نصب كرده است كه همه آنها به مركز C5 (فرمان ، كنترل ، رايانه ها ، ارتباطات و تماس با شهروندان) متصل هستند. دوربين حرارتي        دوربين اچ دي

اين راه حل افسران و همچنين عموم مردم را قادر مي سازد تا فيلم ها را از طريق يك برنامه تلفن همراه بارگذاري كنند تا به سرعت اطلاعات را به اشتراك بگذارند ، دوربين هاي ثابت ، فرسوده و بدنه خودرو نيز مي توانند يكپارچه شوند تا بينشي استثنايي در مورد عملكرد شهر ايجاد شود.

بنابراين پلت فرم هاي مبتني بر ابر مي تواند به راحتي ارتقا يابند و شامل جديدترين نوآوري هاي فن آوري مانند پلاك خواني ، نرم افزار تجزيه و تحليل رفتار، تجزيه و تحليل ويدئو و نرم افزار تشخيص چهره نيز هستند.  همه اين موضوعات به كاهش نرخ جرم و افزايش زمان پاسخگويي به حوادث در سالهاي گذشته منجر شده است.

 رويكرد مناسب به فناوري هاي ابري

تغيير به سيستم هاي مبتني بر ابر ، شهرهاي هوشمند را قادر مي سازد تا وابستگي به اتصال فيبر نوري را نيز از بين ببرند و از گزينه هاي مختلف اتصال به اينترنت و بي سيم استفاده كنند. اين موضوع مي تواند هزينه هاي توسعه زيرساخت هاي ارتباطات را به ميزان قابل توجهي كاهش دهد. بهترين دوربين‌ مدار بسته    

بنابراين شهرهاي هوشمند بايد در سالهاي آينده نه تنها پاسخگوي نيازهاي روز باشند بلكه بايد به شدت آينده نگرانه عمل كنند چرا كه در غير اين صورت مسئولان يكي از جنبه هاي اصلي يك شهر واقعاً هوشمند را از دست مي دهند. به همين دليل طراحان سيستم ها براي شهرهاي هوشمند بايد پايه هاي فناوري را هم اكنون به شكلي توسعه دهند  كه در آينده بتوانند به راحتي با پشتيباني از زيرساخت هاي جديد سازگار شوند. ايمني شهر هوشمند بدون استفاده از فناوري هاي ابري بي معني است و شما نمي توانيد از يك شهر هوشمند نام ببريد اما از تكنولوژي هاي نوين ابري در اين شهرها استفاده نكرده باشيد.

معماري سيستم باز براي ايمني شهر هوشمند

يك معماري سيستم باز براي شهرهاي هوشمند براي ارتقا فعاليت هايشان حياتي است. به عنوان مثال ، اين موضوع مي تواند شامل انتخاب يك برنامه واقعي ابر باشد كه مي تواند از دستگاه هاي محلي تحت مديريت ابر پشتيباني كند و مديريت آنها را به صورت خودكار انجام دهد. همچنين يك معماري سيستم باز براي شهرهاي هوشمند بسيار مهم خواهد بود تا بتوانند گستره عمليات خود را افزايش دهند و خدمات اضافي ارزش افزوده را به شهروندان به راحتي هر چه بيشتر ارائه دهند زيرا در سال هاي آينده  قابليت هاي بيشتري مبتني بر نيازهاي جامعه بوجود مي آيد. دوربين‌ مداربسته تحت شبكه   

نكته مهم در زمان امروز اين است كه پيشرفت در فناوري هاي ابري و اينترنت اشيا به حدي سريع است كه  مقامات شهري در حال حاضر گزينه هاي زيادي براي توسعه شهرهاي هوشمند خود بيش از هر زمان ديگري دارند.

نكته پاياني اين است كه اگرچه پياده سازي سيستم هاي مبتني بر ابر به سرمايه گذاري هاي گاها زيادي نياز دارد، اما با طراحي ويژگي هاي ايمني جديد، هزينه ها و چالش هاي كمتري در گذر زمان به سيستم مديريت يك شهر تحميل مي شود.

  1. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/10/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  2. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/8/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  3. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/6/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  4. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/12/Safety-in-smart-cities.html
  5. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/10/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  6. https://samyarweb.bloggerha.ir/Post/8/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  7. https://webkaran.bloggerha.ir/Post/5/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  8. https://webkaran.bloggerha.ir/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  9. https://webkaran.bloggerha.ir/Post/9/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  10. https://webkaran.bloggerha.ir/Post/7/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  11. https://webinja.bloggerha.ir/Post/5/Security-systems-in-the-retail-industry.html
  12. https://webinja.bloggerha.ir/Post/11/Safety-in-smart-cities.html
  13. https://webinja.bloggerha.ir/Post/9/Hybrid-cloud-application-in-video-management-software.html
  14. https://webinja.bloggerha.ir/Post/7/Can-video-analytics-really-be-smart.html
  15. http://shishekaran.avablog.ir/post/38/+4+%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D9%87+%D8%B4%D9%85%D8%A7+%DA%A9%D9%85%DA%A9+%D9%85%DB%8C+%DA%A9%D9%86%D8%AF+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF
  16. http://shishekaran.avablog.ir/post/36/%D8%AA%D8%B9%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%81+%D8%AF%D9%82%DB%8C%D9%82+%D8%A7%D8%B2+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%DB%8C
  17. http://shishekaran.avablog.ir/post/34/%D8%AA%D9%88%D8%B5%DB%8C%D9%87+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%DA%A9%D9%84%DB%8C%D8%AF%DB%8C+%D8%A7%D8%B2+%D8%A8%D8%B1%D8%AA%D8%B1%DB%8C%D9%86+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%86+%D9%85%D9%88%D9%81%D9%82
  18. http://shishekaran.avablog.ir/post/32/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D8%B7%D8%B1%D8%AD+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF+%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
  19. http://shishe-darb.avablog.ir/post/30/%DA%86%DA%AF%D9%88%D9%86%D9%87+%D8%A7%D8%B2+%D8%B7%D8%B1%D8%AD+%D8%AA%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D8%AA+%D8%AF%D8%B1+%D8%AF%D8%B1%D8%A2%D9%85%D8%AF+%D8%B2%D8%A7%DB%8C%DB%8C+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D8%AA%D8%B1%D9%86%D8%AA%DB%8C+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D9%81%D8%A7%D8%AF%D9%87+%DA%A9%D9%86%DB%8C%D9%85
  20. http://shishe-darb.avablog.ir/post/36/4+%D8%B4%D8%A7%D8%AE%D8%B5+%DA%A9%D9%87+%D8%A8%D9%87+%D8%B4%D9%85%D8%A7+%DA%A9%D9%85%DA%A9+%D9%85%DB%8C+%DA%A9%D9%86%D8%AF+%DA%A9%D8%A7%D8%B1+%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%86+%D8%A8%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D8%AF

معمولترين سرويس لازم براي ترمزها يا نگهداري از سيستم ترمز تعويض لنت ترمز مي‌باشد. لنتهاي ترمز معمولا داراي يك قطعه فلزي به نام سايش نما (نمايش دهنده ميزان سايش و فرسودگي) هستند. وقتي لنتها به اندازه كافي فرسوده شوند، در زمان گرفته شدن ترمز سايش نما با ديسك ترمز باعث تماس اين قطعه با ديسك ترمز شده و صداي سوت به گوش مي‌رسد كه از تماس قطعات فلزي(لنت و ديسك)حاصل مي‌شود.

بر روي نوعي از لنت‌هاي چرخ جلو يك فيش بصورت جاسازي شده در لنت، بين آخرين نقطه اتصال لنت و بدنه فلزي آن، شركت‌هاي سازنده لنت قرار داده اند كه وقتي لنت در آستانه تمام شدن قرار مي‌گيرد بوسيله آن يك چراغ در پشت آمپر به راننده هشدار مي‌دهد تا لنت‌ها را تعويض كند. در ضمن يك دريچه(فضاي خالي) بازديد در سيلندر ترمز ديسكي وجود دارد كه از طريق آن مي‌توانيد ميزان فرسودگي لنتهاي ترمز را مشاهده كنيد.

لنت ترمز تيگران

سيستم ترمز كاسه اي

ترمزهاي كاسه اي:

در ترمز كاسه اي ، كاسه ترمز به چرخ متصل است و همراه آن گردش مي‌كند. دو عدد كفشك آهني هلالي شكل كه لنت‌هاي ترمز بر روي آن كوبيده شده روي طبق ثابت محور نصب شده اند .در حالت عادي كه خودرو نياز به ترمز كردن ندارد كفشك‌ها به طوري تنظيم مي‌شوند كه فاصله كمي‌بين كاسه ي ترمز و لنت‌هاي روي كفشك وجود داشته باشد وقتي راننده پدال ترمز را مي‌فشارد فشار روغن در سيلندر اصلي افزايش يافته به سيلندر چرخ‌ها هدايت مي‌شود پيستون‌هاي داخل سيلندر چرخ در اثر فشار روغن از يكديگر دور شده كفشك‌هاي ترمز را به طرف كاسه ي ترمز حركت مي‌دهند در اثر نيروي وارد از لنت هر كاسه ي ترمز نيروي اصطكاك بين كاسه ترمز و لنت ايجاد مي‌شود و نتيجه ان ايجاد شتاب منفي در چرخ و متوقف كردن ان است .
علاوه بر نيروي هيدروليكي موثر بر كفشك‌هاي ترمز نيروي ديگري هم در ترمز‌ها ي كفشكي توليد مي‌شود كه عمل لنت‌هاي كفشكي است عمل خودكار در اثر  رخش كاسه و ثابت بودن لنت در هنگام (servo-action) خودكار ترمز كردن در كاسه ي ترمز بوجود مي‌ايد كفشك ترمز در يك نقطه از طبق ثابت و در نقطه اي ديگر به وسيله پيستون سيلندر چرخ به سمت كاسه ي ترمز فشرده مي‌شود به انتهاي قسمتي از كفشك ترمز كه در روي طبق ثابت است پاشنه و به قسمتي كه به وسيله ي پيستون سيلندر چرخ حركت مي‌كند پنجه گويند .

لنت ترمز

هر گاه جهت چرخش كاسه ي ترمز از طرف پنجه به طرف پاشنه كفشك باشد ان را كفشك محرك و هر گاه جهت چرخش كاسه ا ز طرف پاشنه به طرف پنجه باشد فشك را متحرك گويند پاشنه كفشك محرك در هنگام ترمز كردن مايل است قسمت پايين لنت را در كاسه ي ترمز فرو برده نيروي بسيار زيادي در نزديكي پاشنه ي لنت ايجاد مي‌شود.اين نيروي فرو رونده دركاسه ي ترمز نيروي اصطكاك نسبتا زيادي را در بين لنت و كاسه توليد مي‌كند و باعث شتاب منفي زيادي درچرخ مي‌گردد در كفشك متحرك جهت نيرو از طرف پاشنه به طرف پنجه بوده و باعث عقب راندن لنت از كاسه مي‌شود.

انواع كفشك بندي ترمز‌هاي كاسه اي :

كفشك بندي سيمپلكس
كفشك بندي دوپلكس
كفشك بندي سرو

?) كفشك بندي سيمپلكس

چندين نوع كفشك بندي سيمپلكس وجود دارد كه بر حسب نوع شناور يا ثابت بودن و نوع تكيه گاه پاشنه كفشك چرخشي يا لغزشي دسته بندي مي‌شود در كفشك‌هاي سيمپلكس ضريب مخصوص افزايش نيروي اصطكاك كفشك‌ها در حدود ? است كه قسمت بيشتر ضريب اصطكاك ايجادي در كفشك محرك و قسمت اندك ان در كفشك متحرك ايجا د مي‌شود بنابراين اختلاف نيرو ي بين دو كفشك خيلي زياد است بيشترين خوردگي لنت در كفشك محرك است و مقدار كمي‌از لنت متحرك ساييده مي‌شود به اين دليل گاهي لنت قسمت متحرك را نازك تر مي‌كوبند گاهي سيستم محرك لنت‌هاي كفشك از نوع گوه اي است و بعضي اوقات محرك بادامكي از محاسن سيستم بادامكي ساييدگي يكسان لنت‌ها در كفشك محرك و متحرك است زيرا بادامك محرك كفشك‌ها در محل ثابتي در روي طبق مستقر شده است و از معايب ان ميتوان قدرت زياد براي راه اندازي و استحكام زياد قطعات را نام برد زيرا نيروهاي نامساوي بر بادامك وارد مي‌شود.

لنت ترمز پژو تيگران

لنت ترمز پژو تيگران

?) كفشك بندي دوپلكس :

در اين نوع كفشك بندي دو پيستون به كار رفته است كه نتيجه ي ان محرك كردن هر دو كفشك جلو و عقب است.حسن ترمز دوپلكس توزيع يكسان نيرو در بين لنت‌ها محرك و متحرك است ساييدگي هر دو لنت برابر و ضريب C= افزايش نيرو نيز در ان ? مي‌باشد

?) كفشك بندي سرو 

از اين كفشك بندي در محور عقب كاميون‌هاي تجاري سبك استفاده مي‌شود اساسي ترين مزيت كفشك بندي سرو ان است كه نيروي تكيه گاهي)پاشنه اي ( فشك محرك به كفشك متحرك وارد مي‌شود و در نتيجه ضريب ? تن استفاده مي‌شود  مي‌رسد به اين دليل در اغلب كاميونهاي بيش از ? C= افزايش نيرو در ان به ? ترمز‌هاي كاسه اي در چرخهاي عقب اغلب اتومبيل‌هاي سواري و در خودروهاي سنگين (باري و مسافر بري) هم معمولا در همه ي چرخها كاربرد دارد.

 

&


  • [unable to retrieve full-text content]

 

 براي توضيحات بيشتر و دانلود بر روي عنوان زير كليك كنيد

نمونه سوال مطالعات چهارم دبستان -مرجع كنكور ايران