10 اشتباه در طراحي سايت

 

در اين مقاله مجموع اشتباهات رايج در طراحي سايت كه باعث كاهش مخاطبان وب سايت ميشود را جمع آوري كرده ايم . خواندن اين مقاله براي افرادي كه مدت طولاني سايت دارند ولي بازديد خوبي ندارند و يا كساني كه به تازگي قصد راه اندازي وب سايت دارند توصيه ميشود

1- پخش موسيقي، بلافاصله بعد از ورود به سايت
چنين كاري ديگر تقريبا منسوخ شده است و كمتر چنين موردي را در سايت هاي استاندارد مي بينيم! به اين علت كه پخش خودكار موسيقي اغلب آزار دهنده است و بيشتر كاربران در چنين شرايطي صداي سيستم را قطع مي­ كنند. حالا تصور كنيد مخاطب، سايت را از محيط كار يا مكان هاي عمومي مشاهده كند. مطمئناً پخش موسيقي، تاثير خوشايندي ندارد و ممكن است مخاطب سايت را فقط به همين خاطر ترك كند.
راهكار: اگر قصد داريد چنين امكاني را به سايت اضافه كنيد، حتما يك گزينه توقف پخش موسيقي هم در صفحه مورد نظر تعبيه كنيد و آن را در معرض ديد بگذاريد. طراحي سايت تهران

2- عدم انسجام و يكپارچگي متن
نوشته اي را در نظر بگيريد كه فونت برخي عناوين يا چند سطر از متن با ساير نوشته ها يكسان نباشد، واقعاً فاجعه است! اشتباهي كه يكپارچگي سايت را به هم مي زند و حتي كاربراني كه هيچ اطلاعي هم از طراحي سايت ندارند متوجه آن مي شوند.
راهكار: كمي بيشتر دقت كنيد و حتماً متن را يك بار پيش از انتشار آن بازبيني كنيد. دقت داشته باشيد محتواي سايت حتماً بايد با يك فونت يكسان نوشته شده باشد. حتي اگر در يكي از صفحات سايت هم فونت متفاوتي در منو ها و يا متن اصلي استفاده شده باشد، بايد هر چه سريع تر اصلاح بشود.     طراحي سايت شركتي

 

3- لينك ها به صفحات نامرتبط ختم مي شوند
صفحات وب سرشار از لينك هايي هستند كه مخاطب را به صفحات جديد هدايت مي كنند. اگر لينك هاي داخلي سايت به درستي عمل نكنند و يا اين كه كاربر را به صفحه اي غير مرتبط هدايت كنند، به مرور ميزان Bounce rate يا نرخ پرش (به درصد كاربراني گفته مي شود كه وب سايت را به سرعت ترك كرده و هيچ صفحه جديدي از آن را باز نكرده باشند) افزايش پيدا مي كند كه قطعاً امتياز منفي براي سايت به حساب مي آيد. لينك هاي معيوب كه به هر دليلي محتواي صفحه را به نمايش نمي گذارند، يكي از اصلي ­ترين معضلات طراحي سايت هستند كه تاثير قابل توجهي هم در ارزيابي موتور هاي جستجو دارند. بنابراين توجه كنيد كه تمام لينك هاي سايت بدون مشكل باز بشوند زيرا در صورتي كه گزارش تعداد لينك ­هاي معيوب بيشتر از حد معمول باشد، بر روي نتايج آناليز موتور­هاي جستجو از سايت شما تاثير منفي مي ­گذارند.
راهكار: تك تك صفحات سايت را بازبيني كنيد تا لينك هاي معيوب شناسايي شوند. علاوه بر اين از صفحاتي كه متعلق به نسخه هاي قديمي تر سايت هستند هم غافل نشويد. احتمال آن كه اين صفحات دچار مشكل شده باشند خيلي بيشتر از لينك هاي مربوط به آخرين نسخه طراحي سايت است.mاگر لينكي قابل اصلاح نيست و يا به URL صحيح صفحه مورد نظر دسترسي نداريد، آن لينك را حذف كنيد. صفحات معيوب امتياز منفي براي سايت به شمار مي آيند بنابراين اگر به دنبال بهينه سازي سايت خود در موتور­هاي جستجو هستيد، نبايد هيچ لينك معيوبي در سايت تان پيدا بشود.

4- خوانايي متن به تنهايي كافي نيست
مهم ترين بخش يك سايت، محتوايي است كه بر روي آن قرار مي گيرد. حالا تصور كنيد مطالب سايت، خوانايي لازم را نداشته باشند و فهم آن هم دشوار باشد. با اين شرايط قاعدتاً نمي توانيد پيام خود را به مخاطب منتقل كنيد و اگر اين اتفاق بيافتد، مخاطبان سايت را به مرور از دست مي دهيد.
راهكار: صفحاتي از سايت كه مطالب آن ها به علت فونت نامناسب، سايز قلم و يا حتي رنگ نوشته خوانا نيست را هر چه سريع تر شناسايي و اصلاح كنيد. عدم خوانايي متن يكي از رايج ­ترين اشتباهاتي است كه در طراحي سايت مشاهده مي شود. ساخت سايت   

5- آيكن سبد خريد اصلا ديده نمي شود
هر فروشگاه اينترنتي كه در سايت، كالا يا خدماتي را به فروش مي ­رساند حتما يك سبد خريد هم براي نهايي كردن سفارشات مشتريان و هدايت آن ها به صفحه انجام تراكنش دارد. اما طراحي بعضي از سايت ها به نحوي است كه انگار اصلا چنين بخشي در فروشگاه اينترنتي وجود ندارد. اجازه ندهيد مشتريان به اين دليل كه نمي توانند سبد خريد را در صفحه اصلي سايت پيدا كنند، از خريد منصرف بشوند و سايت را ترك كنند. اگر چينش سايت به نحوي است كه نمي توانيد به راحتي آيكون سبد خريد را پيدا كنيد، حتما در طراحي سايت يك بازنگري انجام بدهيد.
راهكار: سبد خريد را به صورت يك مولفه ثابت در قسمت بالاي تمام صفحات سايت قرار دهيد. اين كار باعث مي شود مخاطب سايت بيش از اين سردرگم نشود و به راحتي آيكون مربوط به سبد خريد را پيدا كند.

6- چرا سايت بيش از حد تيره به نظر مي رسد؟
استفاده از تصاوير با رزولوشن پايين اگر چه ممكن است حجم صفحات سايت را كاهش بدهد و منجر شود سايت در زمان كمتري بارگذاري بشود اما در عين حال به كار بردن تصاوير بي كيفيت، باعث از بين رفتن ظاهر حرفه اي سايت مي شود.
راهكار: به جاي استفاده از تصاوير با رزولوشون پايين سعي كنيد از نسخه Save for web تصاوير با كيفيت بالا استفاده كنيد. اين گزينه در تمام نرم افزار هاي ويرايش تصوير وجود دارد و نسخه اي از عكس كه حجم به مراتب كمتري دارد را در اختيار شما قرار مي دهد. شركت طراحي سايت     

7- چرا همه چيز در اين سايت متحرك است؟
البته كه تصاوير گرافيكي متحرك جذابيت ظاهري سايت را افزايش مي دهند اما خب دو ايراد اساسي هم دارند. اول اين كه ممكن است موجب افزايش بيش از حد حجم صفحات سايت بشوند و مورد ديگر اين كه امكان دارد مخاطب با مشاهده تعداد زيادي تصاوير گرافيكي، دچار سردرگمي بشود.
راهكار: جاي نگراني نيست، اگر در استفاده از اين ويژگي در سايت زياده روي كرده ايد اين وضعيت قابل اصلاح است. بررسي كنيد كه كدام بخش ها واقعا نياز به تصاوير گرافيكي دارند و بقيه صفحات را به حالت عادي برگردانيد. علاوه بر اين، كندتر كردن سرعت حركت تصاوير هم راه حل مناسبي براي رفع اين مشكل است.

8- مخاطب براي رسيدن به فوتر سايت، بايد عازم يك سفر دور و دراز شود!
در يك صفحه استاندارد فاصله مطالب انتهاي صفحه و فوتر سايت، تقريباً به اندازه 3 خط است. در صورتي كه فاصله بيش از اين ميزان باشد، تركيب صفحه به هم مي ريزد و طراحي سايت با مشكل مواجه مي شود.
راهكار: تمام صفحات سايت را با دقت بررسي كنيد، اگر فاصله بيشتر از اندازه انگشت كوچك دست وجود باشد، بايد طراحي سايت را تغيير دهيد.

9- ناوبري سايت (Site Navigation) بيش از حد پيچيده است
تعريف از ناوبري وبسايت، دسترسي آسان مخاطب به بخش هاي مختلف سايت است. برخورداري از ناوبري مناسب يكي از اصلي ترين ­شروط طراحي سايت است كه بايد در نظر داشته باشيد.
راهكار: شكي در اين نيست كه كيفيت، ارجح بر كميت است اما حتي الامكان از آوردن مطالب اضافي و غير مرتبط خودداري كنيد تا صفحات پرشمار سايت، به شكل گيج كننده اي مخاطب را سردرگم نكند. براي طراحي ناوبري سايت مي­ توانيد از سايت هايي كه در اين زمينه موفق عمل كرده اند الگو برداري كنيد.

نتيجه گيري: همه چيز را به دقت بررسي كنيد
هرگاه درباره طراحي سايت دچار ترديد شديد، از دوستان خود نظر بخواهيد. توجه به بازخورد ديگران به شما كمك مي­ كند تا پيش از انتشار، متوجه مشكلات سايت بشويد و آن­ها را بر طرف كنيد.

  1. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  2. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  3. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  4. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  5. https://samyarweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  6. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  7. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  8. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  9. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  10. https://hamyarweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  11. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  12. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  13. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/7/++%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C+%E2%80%93+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D8%B4%D8%B1%DA%A9%D8%AA+%D8%AE%D8%AF%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C
  14. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html
  15. https://hamedweb.blogmy.ir/Post/3/Business-Center-Website-Design--Shopping-Center-Website-Design.html
  16. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/1/Sports-site-design.html
  17. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/9/Industrial-site-design.html
  18. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/7/Service-site-design--Service-company-site-design.html
  19. https://tejarat-farda.blogmy.ir/Post/5/Car-site-design--car-show-site-design.html

 

آيا مي‌توانم گواهينامه ISO را به‌عنوان يك شركت تازه وارد دريافت كنم؟

آره گواهينامه ISO براي هر شركتي با درآمد سالانه 250،000 پوند مناسب است.

گواهينامه ISO براي چه مدت معتبر است؟

هر ارائه دهنده متفاوت است. در اينجا در خدمات كيفيت ISO ، گواهينامه‌هاي ما به مدت يك سال معتبر هستند و براي اطمينان از تطابق شما با آن ، از بازرسي‌هاي مجدد سالانه براي بازآزمايي مجدد استفاده مي‌كنند. علاوه بر اين ، ما همچنين بازديدهاي پشتيباني سالانه را ارائه مي‌دهيم تا در هر زمينه‌اي كه با آن دست و پنجه نرم مي‌كنيد ، پشتيباني بيشتري از شما ارائه دهيم. بنابراين عدم احراز هويت مجدد نادر است.

 

ما اعتقاد داريم كه بلوغ كامل يك سيستم مديريتي حدود سه سال طول مي‌كشد و در اين مرحله ، بيش از 90? از مشتريان به ارزشي كه سيستم مديريتي آن‌ها فراهم مي‌كند ، پي مي‌برند.

آيا راهي وجود دارد كه قبل از تعهد به صدور گواهينامه كامل ، گواهينامه خود را تجربه كنيم؟

بله ، مي‌توانيد ايده بهتري از گواهينامه ISO توسط:

 

آموزش ISO: شما خواهيد آموخت كه چگونه يك سيستم مديريتيم effectiveثر را به‌طور كامل پياده سازي و حفظ كنيد. در اينجا بيشتر بدانيد

مشاوره ايزو: ما مي‌توانيم با استفاده از آناليز GAP ، تعيين كنيم اكنون كجا هستيد و كجا بايد به انطباق برسيد. در طول انتصاب خود ، از مشاوره و مشاوره مشاوران ما بهره مند خواهيد شد. درخواست نقل قول.

چگونه مي‌توانيد از من در طي مراحل پشتيباني كنيد؟

ما به خاطر پشتيباني ما از ارزيابي اوليه تا صدور گواهينامه ISO و فراتر از آن ، به خود افتخار مي‌كنيم.

 

ما به همان اندازه كه نياز داريد پشتيباني مي‌كنيم:

 

مدير حساب تعيين شده: به شما يك مدير حساب اختصاص داده مي‌شود كه آماده است تا با هر گونه س questionsآل در مورد عملكرد روزمره استاندارد مديريت شما از شما پشتيباني كند.

دسترسي به منطقه مشتري ما: شما اطلاعات زيادي را در منطقه مشتري ما پيدا خواهيد كرد كه شامل فرم‌ها ، الگوها و يادداشت‌هاي راهنما مي‌باشد كه شامل وبينارها و دروس ويدئويي است.

بازديدهاي پشتيباني سالانه: بازديدهاي پشتيباني سالانه ما براي پشتيباني اضافي در مناطقي است كه از كمترين اعتماد به نفس برخوردار هستيد ، فراهم مي‌كند ، خواه اين اطمينان از انطباق شما با مميزي پس از اعتباربخشي مجدد داشته باشد و يا براي مديريت جلسه بررسي مديريت به كمك نياز داريد. اين بازديدها كاملاً انعطاف‌پذير بوده و شمارا به اطمينان از اطمينان از عملكرد روزمره سيستم مديريت خود هدايت مي‌كند.

آموزش ISO: همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. اين كه آيا مي‌خواهيد در مورد هر يك از موارد جداگانه ياد بگيريد يا جنبه خاصي را بهتر درك مي‌كنيد ، ما آموزش حضوري و آنلاين را متناسب با سبك‌هاي مختلف يادگيري ارائه مي‌دهيم يك دوره را اينجا بخوانيد.

مشاوره ايزو: اگر احساس مي‌كنيد از پشتيباني بيشتري بهره مند مي‌شويد ، ما همچنين مشاوره ايزوي سفارشي را ارائه مي‌دهيم. همانند بازديدهاي پشتيباني سالانه ، اين روزهاي مشاوره توسط شما هدايت مي‌شود و مي‌تواند موضوعات مختلفي را پوشش دهد ، به‌عنوان‌مثال ، شما ممكن است بخواهيد دستگاه‌هاي موجود خود را بهبود ببخشيد ، نياز به پشتيباني بيشتري با سيستم حسابرسي خود داشته باشيد يا ديگر داخلي نداريد مهارت شما براي كار كردن با يك سيستم مديريتي به هر دليلي ، ما مي‌توانيم كمك كنيم.

آيا شما آموزش مي‌دهيد؟

آره همه دوره‌هاي آموزشي ما به منظور توسعه درك و توانايي شما در كار با يك سيستم مديريت موثر طراحي شده‌اند. خواه در حال پياده سازي باشيد يا از قبل درگير كار روزانه سيستم مديريت خود باشيد ، چيز جديدي براي يادگيري خواهيد داشت.

 

چه در كلاس ، چه بصورت آنلاين و چه در محيط ، ما روشهاي متنوعي براي آموزش متناسب با نيازهاي فردي يادگيري ارائه مي‌دهيم. در اينجا بيشتر بدانيد

ما قبلاً گواهينامه ISO داريم. آيا مي‌توانيم گواهينامه خود را به شما منتقل كنيم؟

آره براي كسب اطلاعات بيشتر كافي است با تيم ما تماس بگيريد.

 

همچنين مي‌توانيد در مورد چگونگي انتقال اتاق بازرگاني Black Country ، گواهينامه خود را به ما در مطالعه موردي ما بخوانيد.

ما قبلاً CHAS و Safe Contractor دريافت كرده‌ايم - چرا به گواهينامه ISO 45001 نياز داريم؟

استاندارد ISO 45001 از كل سيستم مديريت بهداشت و ايمني براي شركت پشتيباني مي‌كند. اين‌يك چارچوب براي مديريت سيستم ايمني و بهداشت به‌عنوان يك شركت ، ازجمله كار در داخل و خارج از سايت است. شركت‌هايي كه به‌طور مشترك سيستم ISO 45001 را با CHAS يا Safe Contractor اداره مي‌كنند ، مديريت بهداشت عمومي و ايمني كاركنان ، بازديد كنندگان و مشتريان خود را بسيار آسان‌تر مي‌كنند. اين شركت مجاز است هر جنبه‌اي از فعاليت‌هاي خود را كه ممكن است خطرات بهداشتي و ايمني را به همراه داشته باشد به هم پيوند دهد.

 

در اينجا مي‌توانيد اطلاعات بيشتري در مورد ISO 45001 كسب كنيد.